صفحات

۱۰ اسفند ۱۳۸۸

ششمین آلبوم محسن چاووشی ؛ ژاکت (قسمت اول)

تو این هفته های اخیر که این البوم وارد بازار شده ، نظر های مثبت و منفی زیادی رو راجع بهش شنیدم که میخوام در اینجا به بحث و واکاویشون بپردازم!
اولین نکتۀ مثبت ژاکت : بالاخره تونستیم تو ایران برای ورود یه اثر هنری به بازار ، یک روز مشخصی رو تعیین کنیم : 27 بهمن ماه روز شروع فروش ژاکت بود
و بالاخره محسن چاووشی رضایت داد که از صورتش تو کاور های آلبوم استفاده بشه ؛ و مثل " یه شاخه نیلوفر " به ما پشت نکرد ! میدونی ؟! خوشگلی و هزار دردسر دیگه !
به نظر من ، آلبوم قبلی محسن چاووشی یه موردی داشت ، برای من حداقل سازبندیش باحال نبود ؛ انگار بهشون زور کرده بودند که الا و بلا از انواع و اقسام آلات موسیقی باس استفاده کنید ! اما ژاکت با اینکه رنج خوبی از آلات رو شامل میشه خیلی روون و گوش نواز هست.
آلبوم شامل 12 ترک هست ، که در کاور آلبوم ترک 12 رو به فارسی نوشتن " ژاکت " اما خبری از این اسم به انگلیسی نیست ! ترجمۀ اسمها به انگلیسی نسبتا خوبه و مثل بقیه آلبوم ها هرچی حال کردن رو انتخاب نکردن !

1. بازار خرمشهر
محسن چاووشی و بندری ؟!!!! شاید اگه قبل از این که این اثر پخش بشه ، به یه نفر از طرفدار های محسن میگفتی : دوست داری چاووشی بندری بخونه ؟ یا میخندید یا ... بازم میخندید ! ولی چاووشی واقعا این کار رو کرده ! که البته به نظرم بر خلاف پیش بینی های معمول خیلی هم خوب رو صداش نشسته و بعد از چند بار گوش کردن ، ارتباط تنگاتنگی با اثر پیدا کردم !
شاه بیت :
عینک ری بن اصلم / هرچی دارم مال تو
نفسم تویی تو دختر / هر چی دارم مال تو

2.چاردیواری
شاه بیت :
شب جای چشماتو نمیگیره / حتا دنیا جاتو نمیگیره
اشک از چشمام سیره / میریزه میمیره ؛ دلم آروم نمیگیره

3.اسیری
به نظر من یکی از بهترین تنظیم های 10 سال اخیر موسیقی ایران همین اسیری میباشه ! (خدایا ! مزدک میرزایی رو با این فعل میباشه از ما نگیر !)
شاه بیت :
با اینکه کوه دردم / با اینکه غم زیاده
همین که با تو باشم /  از سرمم زیاده

4.دور آخر
یه شعر خیلی قوی + یه میکسی که از محسن چاووشی انتظار میره نتیجش میشه " دور آخر ". آهنگی که تو شادترین لحظۀ زندگی هم میتونه چشماتو بارونی کنه ! بارون های سیل آسای هندی !
شاه بیت :
اون رو به روم داره پرواز میکنه /  میبینمش هنوز از پشت پنجره
هی دست تکون میدم،هی داد میزنم / اون سنگ دل ولی،هم کوره هم کره
(دوران گیجی و سرگیجگیت گذشت /  محکم بشین دلم ، این دور آخره)

پایان قسمت اول

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر