صفحات

۲ اردیبهشت ۱۳۸۹

و من فکر کردم

سوال :
سه پیمانه ی 3 ، 7 و 10 لیتری داریم ؛ پیمانه ی 10 لیتر پر از آب و دو پیمانه دیگر خالی هستند.
همه پیمانه ها فاقد درجه اندازه گیری هستند.
با استفاده از دو پیمانه خالی ، آب را طوری تقسیم کنید که در هر کدام از پیمانه های 7 و 10 لیتری ؛ 5 لیتر آب داشته باشیم.

بنده به عنوان مهندس مملکت (!) ، 7 دقیقه طول کشید که این مسئله رو حل کنم !
مال شما چقدر طول میکشه ؟

این سوال روی پاکت شیر-هویچ روزانه چاپ شده !
با تشکر ویژه از " روزانه " که باعث شده ما ذهنمون رو از آکبندی در بیاریم ؛ باور کنید امکان نداره من 7 دقیقه به یه موضوع فکر کنم اما آقای روزانه اینکارو با من کرد ؛ آمار های بنده رو مورد عنایت قرار دهید
امتحان نهایی حسابان خرداد ماه 87 : زیر 10 دقیقه
امتحان نهایی هندسه تحلیلی خرداد ماه 87 : زیر 3 دقیقه (!)
کنکور سراسری 88 - برگه سوالات اختصاصی : زیر 20 دقیقه ( هر چی میگفتم آقا من میخوام بدم ! مراقبه ازم برگه رو نمیگرفت ! )

پاسخ :
از اونجا که به لطف عزیزان در مخابرات همۀ سایت ها مص.د*ود شدن و هیچ سایت آپلود عکسی وجود نداره که بشه بهش دسترسی داشت ، مجبور شدم لینک عکس ها رو بزارم اینجا :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر